بازسازي ساختمان بازسازي ساختمان .

بازسازي ساختمان

كاربردهاي سيم خاردار كه نمي دانيد

در راستاي معرفي محصولات فولادي پركاربرد در مقالات قبل به شرح انواع ميلگرد ها پرداختيم. حال قصد داريم در اين مطلب به معرفي و شرح انواع سيم خاردار و كاربردهاي آن در حصاركشي‌ها، ابعاد توري حصاري و وزن توري حصاري بپردازيم. 
سيم خاردار يكي از پركاربردترين محصولات فولادي براي حصاركشي‌ها و جداسازي فضاهاي مختلف جهت ايجاد امنيت و يا شخصي‌سازي اراضي است. از اين محصول در پروژه‌هاي امنيتي و حفاظتي و نيز مكان‌هايي كه بايد دور از دسترس آسيب و يا حمله حيوانات باشد استفاده مي‌شود. با توجه به قيمت سيم خاردار و مقرون به صرفه بودن آن و همچنين ساختار ضد زنگ و مقاومت بالا در شرايط آب و هوايي مختلف، اين محصول به يكي از گزينه‎هاي اصلي براي ايجاد حفاظت تبديل شده است. در ادامه اين مطلب انواع پركاربرد سيم خاردار و كاربردهاي آن را براي شما شرح خواهيم داد. علاوه بر اين با ما همراه باشيد تا نكاتي را كه بايد در هنگام خريد سيم خاردار در نظر داشته باشيد، با هم بررسي كنيم. 
انواع پركاربرد سيم خاردار 
سيم خاردار خطي : 
در اين نوع از سيم خاردار از ۲ رشته سيم مفتول استفاده مي‌شود. يكي از رشته‌‌ها به عنوان رشته پايه در نظر گرفته مي‌شود كه قطر آن معمولا ۲ و يا در بعضي مواقع ۲٫۵ ميليمتر است. رشته ديگر نيز دور رشته پايه و يا محور پيچ مي‌خورد كه اين رشته قطر ۲٫۵ ميلي‌متري دارد. باز كردن و نصب اين نوع از سيم خاردار از انواع ديگر آسان‌تر است و علاوه بر اين قيمت سيم خاردار خطي نسبت به عنوان ديگر پايين‌تر است. به همين دليل در بين انواع خود از محبوبيت بيشتري برخوردار است. 
همچنين به دليل پايين بودن قيمت سيم خاردار خطي از آن روي زمين نيز مي‌توان استفاده كرد بدون اينكه آسيبي به محيط وارد شود. اين محصول از مفتول‌هايي با جنس گالوانيزه گرم توليد مي‌شود كه بسيار مقاوم و با دوام هستند. وزن هر توپ از سيم خاردار خطي بسته به نوع سفارش بين ۱۵ تا ۲۰ كيلوگرم متغير است و معمولا رول آن شامل ۱۰ متر سيم مي‌باشد. 
سيم خاردار حلقوي : 
اين محصول خود به ۳ نوع ديگر سيم خاردار حلقوي با خار سيمي و سيم خاردار حلقوي با خار تبري يا ليزري و سيم خاردار حلقوي معمولي تقسيم مي‌شود كه در ادامه به معرفي آنها خواهيم پرداخت. 
۱- سيم خاردار حلقوي معمولي: نوع معمولي آن از يك رشته فولادي و سخت ساخته شده است كه به صورت فنري پيچ خورده است. قطر اين رشته ۲٫۵ ميلي متر بوده و قطر خارهاي اطراف آن ۲ ميلي متر است. نوع معمولي آن به دليل كيفيت بالاي ساختي كه دارد و با كيفيت ۱۸۰ گرم بر متر مربع گالوانيزاسيون مقاومت و قدرت كششي بالايي دارد. قطر هر توپ از اين نوع سيم خاردار بين ۶۰ تا۹۰ سانتي متر متغير است كه رول ۶۰ سانتي متري آن حدود ۱۰ متر و رول ۹۰ سانتي متري آن ۱۵ متر سيم را شامل مي شود. قيمت سيم خاردار حلقوي نسبت به ساير انواع آن كمي بالاتر است. 
۲- سيم خاردار حلقوي با خار سيمي: ساختار كلي اين نوع نيز مشابه مدل قبلي است اما با اين تفاوت كه در اين نوع قطر مفتول اصلي و محوري ۳ ميلي متر است و ۲ رشته خار به قطر ۲٫۵ ميلي متر در دو طرف آن پيچ خورده است. 
۳- سيم خاردار حلقوي تبري يا ليزري: در اين نوع محصول يك رشته سيم مفتول به قطر ۳ ميلي متر به عنوان پايه در نظر گرفته مي‌شود و خار ها مانند تبر با فاصله معيني به اين رشته پايه پرس مي‌شوند. جنس مفتول پايه استفاده شده در اين نوع محصول، مفتول پر كربن و يا كربن بالا است. به همين دليل از انواع ديگر سيم خاردار حلقوي مقاومت بيشتري در مقابل فشار هاي فيزيكي و يا تغييرات آب و هوايي نشان مي دهد. به خاطر همين مقاومت بالا قيمت سيم خاردار تبري از تمام انواع آن بيشتر است. 
البته لازم به ذكر است كه قيمت سيم خاردار بسته به ميزان و نوع سفارش مشتري متفاوت است. براي خريد اين نوع از محصولات و توري ها مي توانيد به نمايندگي فروش توري حصاري مراجعه نماييد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۱۴:۲۳ توسط:مري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :